Onze merken

BIOLOGIQUE RECHERCHE

Onze Franse ‘hero brand’, helemaal van nu, maar 50 jaar geleden ontstaan uit de unieke visie van bioloog Yvan Allouche, zijn vrouw Josette en hun zoon Dr. Philippe Allouche. De producten bevatten hoge concentraties – tot wel 20% – ‘cold pressed’ actieve botanische en marine ingrediënten. Gemaakt zonder kunstmatige geurstoffen, parabenen en siliconen. Dr. Allouche vergelijkt de huid met een huis: als het dak lek is kan het interieur niet langer beschermd worden tegen invloeden van buitenaf. Gedegen vakmanschap is dus nodig. De afgelopen jaren zijn de Biologique Recherche formules geupdated. Biologique Recherche biedt een heel scala aan gezichts- en bodybehandelingen waar, heel uniek, een dermacosmetische diagnose aan voorafgaat.  Die analyse wordt uitgevoerd met het unieke meetinstrument Skin Instant ©Lab. Aan de hand van de uitkomst wordt een persoonlijke behandeling samengesteld, exact afgestemd op de behoefte van jouw huid. Er worden nog meer high-tech tools gebruikt: de Module Remodelling Face, een bio-electrisch instrument dat micro-stroompjes uitzendt die de gezichtsspieren verstevigen en celvernieuwing stimuleren. Speciale Massage Gloves zorgen dat actieve ingrediënten beter worden opgenomen. Tot slot hebben we de ijskoude Cryosticks voor verkoeling en het tegengaan van roodheid. Er zijn niet veel salons in Nederland die met dit cultmerk werken, dus kom kennismaken!

NIMUE

Een ‘doctors brand’ uit Zuid-Afrika dat uitblinkt in huidverbetering en huidverjonging. We kozen Nimue omdat we het zeer innovatief vinden en de resultaten waanzinnig zijn. De focus van de gezichtsbehandelingen ligt op de oorzaak van eventuele problemen. Nimue heeft huidverbeterende producten en peelings die het helend vermogen van de huid zo stimuleren dat op korte termijn resultaten zichtbaar zijn. De producten ontstaan dankzij een mix van biotechnologie, homeopathie en aromatherapie. Behalve huidverjonging – dankzij fruitzuren en retinol – en herstel zijn anti-oxidatie en zonbescherming belangrijk. Wie een cosmetische ingreep overweegt is bij Nimue in goede handen, de producten zijn ook gericht op pre- en postoperatieve toepassingen. Nimue derma-cosmeceuticals beïnvloeden de huidfuncties zo positief dat een zichtbaar gezonde en optimaal functionerende huid mogelijk is.

SENSAI

Oude Japanse wijsheid en kennis van de Aziatische genezende tradities: ‘Harmonising & Care’ is het credo van Sensai, dat al 70 jaar wetenschap, natuurlijke ingrediënten en massagetechnieken combineert in salonbehandelingen. De natuurlijke balans ofwel harmonie (Shin-Ki-Tai) herstellen is belangrijk voor schoonheid en gevoel van welbehagen. Care staat voor de uiterst verzorgende manier waarop de behandelingen en producten zijn samengesteld. Sensai gebruikt de Japanse Double Cleansing, Double Moisturising en Double Application. Na een behandeling voelt je huid alsof hij is ingepakt in zijde. En dat is ook zo, want in alle Sensai producten zit de Japanse Koishimaru zijde (de kostbaarste ter wereld) die je huid direct verbetert en glans geeft. Sensai zorgt er ook voor dat je huid weer nieuwe energie heeft (Qi), dat de bloedsomloop verbetert (Ketsu) en het vochtpeil (Sui) hersteld wordt. Je huid voelt als herboren, neem dat van ons aan.

LOLA'S APOTHECARY

Hip, maar dat is niet de reden waarom wij voor dit Britse wellness merk kozen. Wel omdat Lola’s Apothecary holistisch is, een merk waarin wellness, natuur, aromatherapie en vakmanschap samenkomen. Lola’s Apothecary wellness producten worden met de hand gemaakt in kleine hoeveelheden, op basis van essentiële oliën. De prachtige en heerlijk geurende producten zitten in glas, zijn vegan friendly en cruelty-free. Perfect voor onze body massages, en meer.

FOOD FOR SKIN

Duurzamer kan het niet: dit Nederlandse merk (dat scheelt transport!) maakt gebruik van reststromen uit de voedselindustrie, denk aan tomaat en wortel. Food for Skin heeft zogeheten micro-nutrients voor de huid, vegan en cruelty-free. Alle producten zijn 100% natuurlijk, vrij van microplastics en zijn goed voor jou èn de planeet. De founders van Food for Skin, de zussen Angela en Cathy Ursem, bundelden hun krachten voor het merk. De één is huidspecialist, de ander merkenbouwer. Hun aanpak en de no-nonsense producten spraken ons aan, made in Holland vonden we fijn voor onze en jouw footprint.

IKA BEAUTY

Rode lipstick is fabuleus vinden wij. We kozen voor de 100% vegan lipsticks van IKA Beauty niet alleen vanwege de awardwinning, knalgele verpakking die van de capsule collectie een feestje maakt. De lipsticks zelf, voor nu drie pittige kleuren rood, hebben namelijk de exact goede textuur en houdbaarheid die we zochten. En let op: founder Kristina heeft nog veel meer plannen. Kom kennismaken met IKA Beauty in onze lounge.

THE GELBOTTLE

The Gelbottle is vrij nieuw maar heeft al een cultstatus, en terecht. TGB is het merk van de Britse nagelprofessioneel Daisy Kalnina. Zij maakt 100% vegan gelnagellak en Peacci, ‘gewone’ vegan nagellak waar alle nasties uit weggelaten zijn. De ‘Builder in a Bottle’ filosofie is bijzonder: de houdbaarheid van de nagellak maakt dit merk uniek. Uiteraard was ook het groot aantal kleuren een beslissende factor. Alle seizoenen, alle nudes, alle modekleuren, het aanbod is gewoon geweldig. Alle manicure- en lakbehandelingen bij TOB worden dus gedaan met TGB.

AMAZING SPACE

We leggen de lat hoog wat organic skincare betreft met de introductie van het voor
Nederland nieuwe holistische AMAZING SPACE, een Deens biologisch merk. In 2006 ontstaan
vanuit de wellness filosofie van founder Laura Bonné: goed voor een gezond leven, goed voor een gezonde huid. Laura publiceerde al een aantal boeken over gezondheid en lifestyle en ziet huidverzorging als onderdeel van het bredere self care. Met name de gevoelige huid, die we in het Westen steeds vaker zien, heeft baat bij de benefits van puur natuurlijke ingrediënten. Ieder AMAZING SPACE product (gezicht, lichaam, baby, voedingssupplementen) is een beleving op
het gebied van textuur, ingrediënten, geur, effectiviteit en design en werd ontwikkeld onder
Laura’s supervisie. Tijdloos, organic, luxueus en toch simpel. De kwaliteit van het merk was
de reden dat we er echt vol voor gaan, daarnaast spraken de 5 kernwaarden ons direct aan.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief